Jungletocht - Reisverslag uit Phanom, Thailand van Koen en Yvette - WaarBenJij.nu Jungletocht - Reisverslag uit Phanom, Thailand van Koen en Yvette - WaarBenJij.nu

Jungletocht

Blijf op de hoogte en volg Koen en Yvette

21 September 2012 | Thailand, Phanom

Op maandag 17 september zijn we verder getrokken richting Khoa Sok NP via Surat Thani. Na taxi, boot, bus, minibus genomen te hebben, komen we 5 uur later op onze bestemming aan. In Khoa Sok NP slapen we in een ware boomhut. Echter sliepen we hier niet alleen, dit was ook het huis van meneer Varaan. (foto wordt z.s.m. toegevoegd).
Dinsdagochtend zijn we gaan hiken via een van de trekken van het Nationaal Park, wat achter ons guest house lag. Aangezien het regenseizoen is waren er heel veel mooie vlinders te zien, ook is het daar nu super groen. Het nadeel van het regenseizoen is dat er ook veel bloedzuigers zijn. Daarover in de volgende alinea meer. Op de terugweg werd onze weg versperd door een aantal agressieve apen met jonge. We waren al bijna bang dat we in de jungle moesten overnachten, want we durfde er niet langs. Gelukkig kwam na 10 minuten een koppel aan vanuit de andere kant die wel zo verstandig waren geweest een gids mee te nemen. Deze gids begon als een gek te gooien met stenen en met takken te slaan. Gelukkig schrok dit de blazende apen af en konden wij weer verder. Voor de rest van de dag hebben we genoten van het lekkere weer en het mooie uitzicht.

De dag erna zijn we met een jungle lake trek meegegaan. Samen met twee Spanjaarden, twee Duitsers en vier knotsgekke ‘ mooi weer’ Belgen werden wij opgehaald en door de stromende regen in een soort (niet-waterdichte) open-jeep naar het meer gebracht. Daar aangekomen hebben wij op het vertoon van Koen zijn studentenkaart en Yvette haar zorgpas een royale korting gekregen op de entree. We blijven toch Hollanders ;-). Hierna zijn wij gewapend met onze regenkleding in een longtailboot gestapt die ons door het prachtige natuurgebied heeft gevaren. Na de tocht zijn we beland op een drijvend vissersdorp waar we een heerlijke maaltijd kregen, echt jam jam.

Deze maaltijd bleek achteraf broodnodig gezien de loodzware jungle tocht van drie uur in de stromende regen die volgde. Yvette met de oranje Rabobank regenjas en Koen in de zwembroek (Rambo style) gingen zo achter de Thai met zijn kapmes diep de jungle in. Na 10 minuten bleken de regenjassen en shirts zinloos gezien het snel stromend/diepe water waar wij doorheen moesten. Klein detail: voordat we de diepe jungle ingingen zagen we een groot bord: “DON’T ENTER WHEN IT’S RAINING”.
Na 15 miniuten hoorden wij allemaal tarzan geluiden in het vlaams, natuurlijk vroegen wij ons af wat er aan de hand was. Het bleek dat onze Vlaam op zijn edele delen werd gezogen door een BLOEDZUIGER. Trouwens ongeloofelijk dat dit onze goedweerbelg maar liefst 3X is gelukt. Driemaal scheepsrecht zullen we dan maar denken. Wij hadden ook wat last van bloedzuigers, maar gelukkig op meer beschaafde plekken. Reden voor de hoeveelheid bloedzuigers: Wij waren de eerste die deze trek die dag deden en de hoeveelheid regen.

De natuur was waanzinnig en erg indrukwekkend. Wat mij schokkeerde is dat onze gids toegaf regelmatig king cobra’ s tegen te komen (gemiddeld 3 meter lang). Naast dat deze zeer dodelijk zijn, hoeven we volgens hem niet bang hiervoor te zijn, want ze zijn bang voor mensen. Erg geruststellend als je dwars door de jungle gaat en niet goed kan zien waar je je handen en voeten neerzet. Aan het einde van de tocht zagen we een super mooie waterval. We hebben foto’s gemaakt, maar kunnen deze helaas nu niet op de computer krijgen. Deze volgen zo spoedig mogelijk.
De volgende dag hebben we nog gekanoed en verder rustig aan gedaan.

Nu zijn we weer in Surat Thani en gaan vanavond terug naar Bangkok, aangezien we hier vandaag zondag naar Myanmar vliegen. In Myanmar is de kans groot dat we niet op internet kunnen, dus ons volgend reisverslag volgt z.s.m. waarschijnlijk eind oktober.

• 21 September 2012 - 11:28

Kim:

Hi hi geweldig verslag! Zo te zien halen jullie er alles uit wat erin zit + de bleodzuigers ha ha..
    Geniet ze! en op naar het volgende land!
    liefs jasper Kim en jesse trapje van de baby!

kus kus

• 21 September 2012 - 12:31

Alice:

nou wat een verhaal zeg ha ha apen bloedzuigers gewedig ha ha
    nou koen goed dat jij het niet was he )
    ben benieuwd naar het volgende verhaal

knuffel mam

• 25 September 2012 - 12:17

Bep:

Ik heb net jullie reisverslag gelezen, en de foto's bekeken
    leuk om te zien dat het jullie goed gaat, en dat jullie er erg van genieten.
    Wat een ervaring brangen jullie straks mee terug, geweldig!!!

Veel plezier en pas goed op elkaar , tot mails

Bep

PS

Afgelopen zondag heb ik de finale ( clubkampioenschap) met Stefan gespeelt zijn tweede geworden
    was erg gezellig

• 06 Oktober 2012 - 10:11

Ellem:

Klinkt allemaal super spannend en mooi!!!

^^

Veel plezier