..., Zee, Strand - Reisverslag uit Ko Phangan, Thailand van Koen en Yvette - WaarBenJij.nu ..., Zee, Strand - Reisverslag uit Ko Phangan, Thailand van Koen en Yvette - WaarBenJij.nu

..., Zee, Strand

Door: Koen en Yvette

Blijf op de hoogte en volg Koen en Yvette

13 September 2012 | Thailand, Ko Phangan

Afgelopen donderdag zijn we vanuit Koa San rd. met de boot naar China Town gegaan om de nachttrein vanuit Bangkok richting Surat Thani te halen. De boot was overladen met Thaise mensen en ons. Eenmaal aangekomen in China Town schoot Koen deels in de stress toen bleek dat we nog maar een half uur hadden om het treinstation te vinden. Gelukkig waren we uiteindelijk ruim op tijd daar.

Eenmaal in de trein voegen wij ons af hoe of waar wij moesten slapen, aangezien we in een lange hal zaten met een stuk of 20 man. Binnen een half uur treinen werd het snel duidelijk. De treinmedewerker toverde de stoelen en banken in no time om tot bedden.
Voor ons was het nog iets te vroeg om te gaan slapen, dus liepen we een wagon verder, waar het restaurant was gevestigd. We waren in het gezelschap van een Nederlandse backpackster en een Thaise man en het was super gezellig. De Thai bestelde voor iedereen wat te eten, en gooide het bierglas van Koen telkens vol met ijsklontjes (de bierverkrachter :P ).
Aangekomen op het station in Surat Thani zijn we met de bus naar de ferry gegaan. Deze ferry heeft ons in een paar uur naar het eiland Ko Pangan gevaren. Het eiland had bijna alle Robinson facetten in zich, zoals zee, strand, avontuur. Alleen was er helaas weinig zon en relatief veel regen.

Vrijdagochtend kwamen we op het briljante idee om een scooter te huren. Och, waarom niet dachten wij. Eenmaal bij de scooter besefte wij ons, dat wij hier totaal geen ervaring mee hebben. Dit laatste werd de verhuurder al snel duidelijk, nadat hij ons moest onder andere moest uitleggen hoe er gestart en gas gegeven moest worden. In een woord samengevat waren de eerste minuten op de scooter spectaculair. Geen ervaring, met twee man 1 scooter, 2 blitse helmen en links van de weg rijden zonder verkeersregels, want die kennen ze daar niet. Onderweg in het gezelschap van twee Israeliers in een jungle coffee shop gescholen voor de regen. Hierna hebben wij de tocht voortgezet richten het noord-oosten van het eiland. Gaande weg veranderde het mooi geasfalteerde wegdek in een offroad weg met steile bergen en haarspeldbochten. Na een lange tocht kwamen we aan in een prachtige baai,. Hier hebben we lekker gezwommen en genoten van het heerlijke eten. Helaas begon toen de tropische storm met regen en stond ons de hele weg terug door zand-/modderpaden nog te wachten. Yvette wilde een taxi nemen, maar Koen zo eigenwijs als altijd dacht het parcour zelf met de scooter te kunnen trotseren. Zo gezegd, en uiteindelijk zo gedaan.

Zaterdagochtend langs westkust gereden en genoten van prachtige landschappen en voedselkraampjes die wij onderweg tegenkwamen. Eenmaal op een mooi strand aangekomen hebben wij ons lekker laten verwennen met een thaise massage. Deze ladyboys hebben ons totaal uit elkaar getrokken, met resultaat, want we voelde ons daarna helemaal top. En voor de duidelijkheid, het was een massage zonder happy end ;)

Zondag lekker over het eiland gecrossed en bergen van 20% getrotseerd en door de vele regen vooral veel van het culinaire Thailand genoten.

• 21 September 2012 - 09:40

Roel+ Alice:

zo jongelui dat is dan ook weer goed gegaan
    volgens mij hebben toch een beetje teveel zonnecreme meegenomen :)
    hopelijk krijgen jullie straks wel mooi weer

gr.dikke knuffel van ons bijde X

• 21 September 2012 - 09:42

Alice:

nog even dit ziet stoer uit koen de scooter :)
    jullie hebben leuke foto;s

• 21 September 2012 - 11:23

Kim:

Wat leuk zeg! jammer van het weer, maar het kan daar zo omslaan. Voor trouwens een paar cent meer kun je ook 1e klas reizen dan heb je een eigen coupe.. maar het is zeker een ervaring he 2e klas! hi hi..
    zijn jullie ook op bottle beach geweest? NOu veel plezier nog!
    veel liefs!

• 21 September 2012 - 12:59

Ton&Sybilla:

Dat zijn nog eens story's.
    De foto's smaken ook naar meer.Prachtig!!
    De colour op de huid komt vanzelf en is er in Holland toch weer zo af.
    Zijn benieuwd of jullie ook foto's van de apen hebben durven maken, ha ha.
    En dan nu even helemaal van de wereld in het afgeschermde Birma.
    Goede reis en geniet er goed van.
    Sybilla en Ton (pap en mam)