De eerste dagen... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Koen en Yvette - WaarBenJij.nu De eerste dagen... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Koen en Yvette - WaarBenJij.nu

De eerste dagen...

Blijf op de hoogte en volg Koen en Yvette

12 September 2012 | Thailand, Bangkok

Maandagochtend vroeg lokale tijd zijn wij aangekomen in Bangkok. We hebben een goede vlucht gehad en genoten van alle comfort in het vliegtuig (schermpje, goed eten, buitenboord camera)..
Eenmaal in Bangkok hebben we de taxi (met karaoke machine :-).)naar New Siam 2 gepakt. Hier hebben we de afgelopen dagen overnacht. Deze ligt in de buurt van Koa San Road, het backpackersgedeelte van Bangkok.

In de buurt van het guesthouse hebben we meteen het visum voor Myanmar geegeld en ook het treinticket en overnachting in Zuid-Thailand. Waar we vanavond naar toe gaan.

Op deze eerste dag hebben we ook een tuktuk tour door Bangkok gedaan.. Het was leuk.. Ondanks de verplichte stops bij allerlei foute toeristische trekpleisters hadden we het heel erg naar ons zin en zaten we met volle teugen te genieten van het moois wat Bangkok te bieden heeft.. Vervolgens hebben we gevraagd aan onze tuktuk vriend of hij ons naar een leuk eettentje kon brengen. En ja hoor, natuurlijk kon hij dat..
Toen we daar aan kwamen kregen we een kaart, waarin de prijzen van Nederlandse restaurant niks bij waren, dus gingen we voor de noodle soup (50 bath).. Het was erg lekker en gezellig, totdat we de rekening kregen. We moesten ipv 200 bath, bijna 600 bath afrekenen. Dit hadden we niet eens bij. We werden belazerd waar we bij stonden. (Leermoment)
De tuktuk bracht ons naar het hotel waar we hem nog 200 bath mee gaven die we bij het restaurant niet hadden kunnen betalen.
Maar naar de 20 bath (50 euro cent) voor de tuktuk kon hij fluit, ha, hadden we ze toch mooi terug gepakt ;-)...

's Avonds hebben we nog genoten van een heerlijke thaise massage en hebben we lekker nog wat gedronken.

De volgende dag hebben we een fietstocht gedaan met Co van Kessel. Dit is een Nederlander die het fietsen door Bangkok zo'n 35 jaar geleden heeft geintroduceerd. We fietsten door China Town. Hou je van hectiek, avontuur en ben je enigszins suicidaal, dan is de tocht echt wat voor jou ;-). Wij vonden het in ieder geval super. Door kleine steegjes gaf het een goed beeld van het leven van China Town in Bangkok. Vervolgens zijn we na deze 3 uur durende fietstocht in 38 graden met de watertaxi naar 'Wat phra chetuphon' gegaan, waar diverse Boeddha te zien waren. Waar onder onder andere eentje van ik gok 50 meter lang. Het was super mooi.

Daarna hebben we een lange tijd bij een cafe gezeten en lekker wat gedronken. Koen heeft vrienden met een kat gemaakt. Als bewijs zullen we hier nog een foto van op zetten. Vervolgens lekker gegeten op straat (wat hier echt zowat overal kan). Alleen het Thaise eten, daar moet ik nog een beetje aan wennen :).

Vandaag hebben we lekker uitgeslapen en zijn we daarna rond gaan lopen om het weblog nu in te typen. Vanavond gaan we ons paspoort met visum ophalen en pakken we de nachttrein naar Surat Thani, waar we vervolgens met een boot naar 1 van de eilanden gaan.

Liefs Koen en Yvette

• 12 September 2012 - 09:41

Alice En Roel:

dat klink allemaal super jullie genieten echt en de massage voor de onthaasten heerlijk goed begin
    1 vraagje mocht koen nu wel zingen in de taxi :)

gr mam

• 12 September 2012 - 10:39

Ton En Sybilla:

Hoi siesjes,

Tja Koen, het is goed dat je zus op de PARTIJ VAN DE DIEREN gaat stemmen voor jou. Het ziet er geweldig uit. Leuke foto's van jullie. Ziet er allemaal cool en relax uit (ruilen????).

Dikke kus, pap en mam

• 12 September 2012 - 11:06

Kim:

heerlijk zeg! en wat klikt dit allemaal bekend! een fietstocht jeetje in dat weer..petje af!! waar gaan jullie naar toe in het zuiden? heel veel plezier! Het thaise eten is idd wennen, ik heb er nooit echt aan kunnen wennen...
    heel veel plezier!
    dikke kus!
    fam blom ;.)

• 12 September 2012 - 11:44

Malou + Giorgio:

Een woord: JALOERS!

Ziet er geweldig uit!! Geniet! En houd ons af en toe op de hoogte!

Veel liefs, van ons!

• 13 September 2012 - 16:06

Simon Lise:

Heey Yvetje en Koen,

Genieten geblazen! leuk, leuk!

Veel plezier op de Eilandjes!

Groeten, Simon

• 13 September 2012 - 20:33

Lu:

Het klinkt echt heerlijk leuk! X

• 17 September 2012 - 21:16

Laila & Max:

Wat een belevenissen allemaal. Geniet er maar lekker van!
    We kijken al uit naar de rest van de foto's.

Groetjes, Laila & Max

• 21 September 2012 - 11:18

Yves:

Een goede start van jullie reis dus :-) mooi om te horen/lezen ;-) en direct belazerd haha komt zo bekend over ;-) ... Verdere tip niet aan taxi/tuktuk chauffeurs vragen waar je kunt eten/drinken/iets kunt kopen, ze brengen je altijd naar hun vriendjes die het maar wat mooi vinden om westerlingen te "betoepen", daar leven ze zowat van... Maar het is wel gemakkelijk ;-) Ik kijk uit naar jullie foto's!

• 23 September 2012 - 02:44

Lotte Reijnders:

Wat leuk om te lezen! Dit had tot nu toe zo mijn eigen eindverslag kunnen zijn van toen ik in Thailand was:) Geniet er van daar! X